środa, 11 grudnia 2013

Czas na Meksyk! - DORSZ W POMIDORACH Z KUKURYDZĄ, KAPARAMI, WĘDZONĄ PAPRYKĄ i KOLENDRĄ

Dorsz w pomidorach z kukurydzą, kaparami, wędzoną papryką i kolendrą
Ostatnimi dniami jakoś dała mi w kość ta pogoda. Cały ten huragan, expresowy mróz, opady śniegu i dwudniowa zima stulecia przewiała mnie do szpiku kości! Zamarzyła mi się więc podróż do słonecznego Meksyku :)
Oczywiście możliwa do zrealizowania była tylko taka za sprawą jedzenia, więc bezczelnie to wykorzystałem włażąc z buciorami do kuchni i tworząc to małe, szybkie i jakże pyszne danie!

Na 2x porcje, potrzebujesz:

- 400g polędwicy z dorsza ( może być też filet ), pokrojonej na 3cm kawałki
- 500g przecieru pomidorowego
- 1x słoiczek kaparów, odsączonych z zalewy
- 1x puszkę kukurydzy, odsączonej z zalewy
- 1x cebulę, pokrojoną w kostkę
- 2x łyżeczki słodkiej, wędzonej papryki w proszku
- 1x krzaczek świeżej kolendry
- kilka kropli TABASCO
- 4x łyżki oliwy z oliwek
- sól morską
- świeżo mielony, czarny pieprz

A robisz tak:

Na dość dużej patelni rozgrzej oliwę z oliwek i wrzuć na nią kapary i kukurydzę. Podsmaż chwilę - niech staną się lekko przysmażone. Wtedy będę genialne, a oliwa nabierze od nich fajnego smaku! :)
Po około 3 minutach dodaj cebulę i lekko zeszklij. Wlej przecier pomidorowy, dopraw solidną szczyptą soli, pieprzu, tabasco i słodką, wędzoną papryką w proszku. Dokładnie wymieszaj i na wierzchu ułóż kawałki pokrojonej ryby. Zmniejsz ogień, przykryj i duś przez około 10min. Więcej nie trzeba, bo dorsz jest bardzo delikatny i już po tak krótkim czasie będzie fantastycznie się rozpadał.
Gotowe danie posyp jeszcze świeżą kolendrą i podawaj! ;) Jest PYSZNE!
Możesz serwować je z ryżem, komosą ryżową, tortillami czy np. ( tak, jak zrobiłem to ja ) z waflami kukurydzianymi. Po prostu SUPER!

SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz