czwartek, 4 października 2012

Proste i pyszne - GRILLOWANE UDZIKI KURCZAKA W CURRY

grillowane udziki kurczaka w curry z ryżem basmati i chrupiącą sałatą rzymską
To kolejny bardzo prosty przepis. I o to właśnie w gotowaniu chodzi, tak? ;)
Ma być prosto i smacznie - i takie jest to danie. Zrobiłem je dzisiaj na obiad w jakieś 15 minut, a najcięższym momentem w jego przygotowaniu okazało się dla mnie... otwarcie tacki z udzikami...
A więc do rzeczy - na jedną porcję potrzebne Ci będą:

- 3x "filety z udźca kurczaka" bez skóry
- 1x łyżka curry
- szczypta soli
- 75g ryżu basmati ( do podania )

Zadanie, jakie Cię czeka - no może poza otwarciem tacki z mięsem - jest banalnie łatwe. Musisz obsypać udziki przyprawą curry oraz solą i wrzucić na elektrycznego grilla lub na patelnię grillową. Jeżeli nie dysponujesz takim sprzętem, równie dobrze sprawdzi się zwykła teflonowa patelnia z odrobiną rozgrzanej oliwy. Grillujesz mięso ok 2min z każdej strony, aż będzie apetycznie rumiane i chrupkie z zewnątrz, a soczyste i miękkie w środku.
Ja podałem je dzisiaj z cudownie aromatycznym ryżem basmati - i Tobie również go polecam! - oraz z chrupiącą i kolorową sałatą rzymską z kiełkami słonecznika z dressingiem musztardowo-czosnkowym*. Smaki łączyły się wprost idealnie :) Soczyste i rumiane mięso, biały i pachnący ryż, chrupiąca i świeża sałata....... Oj się działo!
SMACZNEGO! :)

* Jeżeli masz chęć przygotowania takiej sałaty, zrób tak:
Połącz ze sobą porwane i opłukane wcześniej liście cudownej i chrupiącej sałaty rzymskiej - nie ma sobie równych w tych sprawach - kiełki słonecznika, zielonego ogórka pokrojonego w grubą kostkę, pokrojoną w cieniutkie piórka cebulę oraz czerwoną paprykę. W małym słoiczku przygotuj dressing - 2x łyżeczki musztardy + 1x przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku + sok z 1/2x cytryny + szczypta soli + 3x łyżki dobrej oliwy z oliwek + posiekana natka pietruszki. Teraz zakręć słoiczek i "shake it!" ;) Jak shakerem do robienia koktajli. Polej tą cudowną miksturą wcześniej przygotowane warzywa, dobrze wymieszaj i chrup ze smakiem!

2 komentarze:

  1. Uwielbiam ryż basmati. <3 Pyszne połączenie z curry i drobiem. Super przepis. I ta chrupiąca sałatka. Extra! I jak szybko! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzisiaj wypróbowałam! Janku pyszne i zdrowe!!!Bardzo lekkie danie- naprawdę trafione jak dla mnie :))
    Do sosu dodałam łyżeczkę miodu, bo mi tak jakoś go brakowało.
    A z kurczakiem zrobiłam mały eksperyment do curry dodałam garam massali, ostrej i słodkiej papryki - wyszło fajnie:) Niedługo na pewno skomentuję kolejny Twój przepis :) Gratuluję fajnego bloga:) Pozdrawiam, Ania:)

    OdpowiedzUsuń